vlinder - zharan

vlinder - zharan

Berichtdoor rangi » do jun 08, 2006 7:46 pm

Het is een typisch chinees motief.
Hierna een stap voor stap uitleg aan de hand van foto's.

Afbeelding...Afbeelding
Afbeelding...Afbeelding
Afbeelding...Afbeelding
Afbeelding...Afbeelding
Afbeelding

éénmaal geplooid en stevig vast gebonden moet men de stof verven en dit is dan het resultaat:Afbeelding
rangi

Berichtdoor MARRIETTE » vr jun 09, 2006 4:48 pm

Geweldig dat ik dit forum gevonden heb!Ik had al meerdere keren geprobeerd om de vlinder te maken maar zonder voorbeeld kwam het echt niet goed.
Zijn er meer van dit soort voorbeelden te vinden op deze site?
groet marriette
MARRIETTE

Berichtdoor rangi » za jun 10, 2006 12:19 pm

Welkom Marriette!

in de TobaSign pagina onder de hoofding "TobaTec" staan er verschillende foto-galerijen met uitleg

Veel plezier ermee :wink:
rangi

Berichtdoor MARRIETTE » za jun 10, 2006 10:04 pm

dankjewel Rangi ik moet nog veel leren maar hoop hier het een en ander te kunnen op pikken.
Ik vind vooral de kleine figuurtjes zoals de vlinder erg mooi.Ook bestaat er iets wat veel op veertjes lijkt?
Met kleine veiligheidsspelden heb ik ook hele mooie resultaten gekregen.
kan ik ook op dit forum een foto plaatsen van mijn werk?Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
groet marriette
MARRIETTE

Berichtdoor rangi » ma jun 12, 2006 8:57 am

We zouden maar al te graag zien wat de leden van dit forum zoal doen!

Om een foto te publiceren in het forum moet die foto reeds op i'net geplaatst zijn.

• Als je met je linker muisknop op een foto klikt en dan op eigenschappen dan verschijnt er een vak waar staat locatie of adres en daar staat dan http://www.etc... dat adres of die locatie moet je kopiëren en tussen de image tags plaatsen Afbeelding
en dan verschijnt de foto.
• Om een foto op internet te plaatsen kan je dat gratis doen in http://www.flickr.com/ (na je te hebben geregistreerd)
• En als laatste optie, kan je de foto's sturen (maximale resolutie: 72px/inch) naar tintes@tobasign.com en dan zullen wij er voor zorgen dat ze in de tobasign pagina worden geplaatst.
rangi

vlinders

Berichtdoor MARRIETTE » vr jun 16, 2006 11:03 pm

De vlinders willen nog niet erg goed lukken!Doe ik iets verkeerd?De techniek heb ik onder de knie maar ze zijn te blauw!Misschien maak ik ze te groot?Er drinkt te veel verf in de stof zodat je het vlindertje niet goed meer ziet.Het is overgens wel een heel mooi lapje geworden,alleen niet wat ik bedoelde.
groet marriette
MARRIETTE

Berichtdoor rangi » vr jun 16, 2006 11:37 pm

vele aspecten beïnvloeden het resultaat.

1/ de dikte van de stof - hoe fijner de stof hoe kleiner je het laatste driehoekje moet maken.
Om te beginnen is dus een dikkere stof zoals bourette zijde uitstekend.

2/ de verfstoffen die je gebruikt.
Verschillende verfstoffen zullen verschillende resultaten bezorgen.
Reaktief kleurstoffen (zoals TobaSign) zijn zó ontworpen dat ze zo snel en zo diep mogelijk de stof penetreren. Als je dus reaktief kleurstoffen gebruikt moet je de draden maximaal aanspannen.
Kuipkleurstoffen daarentegen penetreren veel moeilijker in de stof. In dit geval moeten de draden dus niet zó strak worden aangespannen.
Natuurlijke verfstoffen penetreren ook niet zo makkelijk in de stof dus hier moet je ook minder aanspannen

3/ de spanning op de draden.
Laatst bijgewerkt door rangi op do sep 21, 2006 9:53 am, in totaal 1 keer bewerkt.
rangi

Berichtdoor MARRIETTE » di aug 08, 2006 10:04 pm

Ik ga het nog maals proberen maar dan met echte indigo!
We zullen eens zien of dat wel werkt :lol:
groet marriette
MARRIETTE

Keer terug naar Shibori